The National – High Violet

Make us laugh or nothing will
I’ll set a fire just to see what it kills

В ранните фази на записването на ‘High Violet‘, The National обявиха, че това ще е един жизнерадостен поп албум. Крайният резултат се оказа на другия полюс и може да приемем онези подсказки за шега. И дотук с шегите.

High Violet‘ е един от онези албуми, които няма как да са дебютни, осланят се върху вече направеното, за да покажат нещо не толкова лесносмилаемо. От първите песни се долавя усещането, че тук няма да има нови ‘Mistaken For Strangers’, ‘Apartment Story’ или ‘Abel’, всичко е далеч по-тихо, по-свито в себе си. Малко е останало и от по-ироничната и хумористична страна на The National – Мат Бернинджър с типичния си баритон разказва за живот на ‘кафе и цветя‘, за опитите ‘да не наранявам никого, когато дъщеря ми е на моите рамене’, за изгубените чувства и страхът от това, което хората причиняват един на друг, природата като плашеща, вместо красива. И някак този свят е добре уловен в клипа на ‘Bloodbuzz Ohio‘ – черно-бял, с тъга, която ражда усмивка точно преди да е станала прекалено тежка. ‘High Violet’ е сякаш типичният slowburner албум – той не те атакува, изисква търпение и внимание, не казва всичко от първо слушане, но предизвиква да го разучиш, не те приканва в пространството си, но оставя вратата широко отворена. Ако съдим по едно интервю на Мат, в което казва, че концепцията му за звука на албума е била да звучи като ‘гореща смола‘, то задачата е като че ли изпълнена.

А това е клипът към ‘Bloodbuzz Ohio’, в който в ролята на барман участва режисьорът Ди Ей Пенбейкър, снимал през десетилетията Боб Дилън, Depeche Mode, Дейвид Боуи, Джими Хендрикс, Джон Ленън и др.

от Светослав Тодоров (The Fein)



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *