На следващата страница (20.06.13)

Интересните музикални истории през последните дни валят със силата на качествените нови албуми, така че напоследък винаги има какво интересно да се прочете „на следващата страница“.

Започваме с трогващата история за 12-годишния Джошуа Кърк, който от септември поддържа видеоблог, наречен Album of The Day и детайлно разказва за музиката, която харесва – от Wilco до Foo Fighters. Ревютата му са често споделяни от изпълнителите, за които говори пред камерата, като най-голямо внимание към малкия меломан привлича Райън Адамс, който обявява, че отзива за Cold Roses е най-доброто, което някой е казвал за негово издание.

Интересна подробност е, че Джошуа Кърк е всъщност аутист, а музиката е начинът той да изразява емоциите и мнението си по възможно най-непосредствен начин. Може да прочетете неговата история в Consequence of Sound.

През последните седмици наяве излязоха и няколко документални филма, някои от които все още могат да се гледат безплатно. Сред тях са Not Like Any Other Love, продукция на BBC за историята на The Smiths, Why Don’t We Do It The Road, в който се изследва харизмата на „Аби роуд“ след обложката на The Beatles от албума им със същото име, Discussions With Russians, отразяващ срещата на Someone Still Loves You, Boris Yeltsin при самия Борис Елцин, а Editors пуснаха първи трейлър към филма си за трудното и надхвърлило две години записване на новия албум The Weight of Our Love.

Редки кадри от подготовката на легендарния концерт на Depeche Mode на стадиона „Роузбоул“ от 1988 г. в Лос Анджелис пък се появиха онлайн на официалния сайт на групата, а поводът е, че концертният филм 101, заснет пред 80 хиляди души, навършва 25 години от създаването си. В подбраните кадри може да се разбере повече около участието на Томас Долби и OMD, които пък през последните години са отново творчески активни.

Имаме и още една годишнина – 30 години от издаването на The Final Cut, един от най-красивите албуми на Pink Floyd. И от онези, които са записани под диктата на Роджър Уотърс и под влиянието на травмата от смъртта на баща му, убит по време на Втората световна война, когато синът му е само на пет месеца. Съдържанието на албума е наново разчепкано от The Quietus и This Is Book’s Music.

И две интервюта, от които надали ще ви оставят безпристрастни. Пред New York Times Кание Уест самоуверено разказва за новия си албум Yeezus, като дори се определя като Стив Джобс и Майкъл Джордан в музиката без всъщност да звучи налудничаво. В селекцията попада и материал, свързан с човек, който е всичко, което Кание Уест не е. Брет Андерсън разказва подробно за Bloodsports, новия албум на Suede, както и кариерата на групата през различните й периоди в дълго интервю за Drowned In Sound.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *