Marina & The Diamonds – Electra Heart

Във време, в което повечето пеят за ежедневните си преживявания често подбрали за повода едни и същи дрехи, вече платинено русата Марина Диамандис открито заявява целта си да покори света и слушалките ви, но „без да губи себе си“. Но както знаем, за да може това да стане, трябва да се изгубиш поне малко. И тя го прави в новия си албум Electra Heart, но дали изгубването е малко или много остава отворен въпрос.

За реализацията му пък са впрегнати силите на продуцентите Stargate (Кейти Пери, Риана), Грег Кърстин (The Shins, Лили Алън, Дарън Хейс) и Лиъм Хоул, работил с нея по предходния The Family Jewels и междувременно с Лана Дел Рей.

Но освен световната доминация, Марина си поставя и амбициозната и често неуспешна идея да обвърже поп албума си с концепция. Пред Popjustice тя го описва като разказващ за американската мечта филм от 70-те години, героинята като преживяла раздяла, но напълно откровена и непоколебима, а цялостното звучене на песните като „ода за нефункциониращата любов“.

Новият албум на Marina & The Diamonds има един силен плюс: той е действително различен от дебюта й и въпреки че трудно можем да хванем чрез песните й темите, за които говори по интервютата, Electra Heart остава един изключително приятен и ненатоварващ албум без обаче да бъде твърде повърхностен. Всъщност точно, когато си мислиш, че задълбаването в клишетата ще е пълно, той отскача с нещо непредвидимо. Това обикновено е гласът й, същевременно свързан с най-големия минус – той просто заслужава (малко) по-добри песни.

„Не насилвайте поп музиката. Тя трябва да бъде в рамките на 3 минути и да става въпрос за секс“, казва шведския продуцент Ферг Петеркин (The Knife, Depeche Mode, Editors). От тази гледна точка – Electra Heart се показва като достоен наследник на дебюта й, най-вече в песни като Hypocrates.

Светослав Тодоров (The Fein)



One comment on “Marina & The Diamonds – Electra Heart

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *