По стъпките на A Place To Bury Strangers: първият албум (2007)

pimpk004

A Place To Bury Strangers гостуват в София на 15 октомври по покана на Indioteque. Ако не сте запознати с десетгодишната им история, то любопитството ви може да бъде провокирано от трите поредни статии, в които ще обърнем внимание на трите им албума до момента.

Билети за събитието в Mixtape 5, което включва и още една американска група – Bambara, може да намерите в мрежата на Ticketstream на цена 25 лв.

Концертът ще бъде отбелязан и с две промо партита – този петък в Пловдив (клуб „Мария Луиза“) и на 11 октомври в София (клуб „Нов Берлин“).

Често първият албум своеобразни мини best of, в които се събира най-доброто от най-ранните записи. Подобен е и случаят с едноименния дебютен на A Place To Bury Strangers, който събира песни от самоиздадените им EP дискове между 2003-2007 г.

От първите секунди на Missing You разбираме защо до името на групата често стои етикетът “най-шумната група на Ню Йорк”. Дори размазаната снимка на обложката придобива ясен смисъл в контекта на музиката им, която не дава отговори, а още повече въпроси около това докъде могат да се прострат понятия като пост-рок и шугейз.

Не липсват и по-стандартно построени песни (Breathe), както и по-нежни (доколкото може да се използва тази дума) моменти като Don’t Think Lover, The Falling Sky и To Fix The Gash In Your Head, включена в промо компилацията Lights In The Sky, обединяваща музика от подгряващите групи на турнето на Nine Inch Nails между 2008-2009 г. В по-спокойните настроения най-ясно си личи и влиянието на Jesus & The Mary Chain, което се потвърждава и от интервю в този период, в което вокалистът и китарист Оливър Акерман определя Psychocandy (1985) като един от албумите, променили живота му.

Едно от най-специфичните качества на дебюта им е завършеността му. Той не звучи като първи, а като принадлежащ на група, която вече е изминала определен път, много добре знае какво иска да бъде и няма никакви колебания в звученето си.

Едноименният албум, разпродал напълно тиража си на винил във време, когато все оше форматът не преживяваше толкова осезаем ренесанс, е издаден от независимия лейбъл Killer Pimp, в който личат още групи с интересни имена (и респективно музика) като Dead Letters Spell Out Dead Words и Soundpool.

Може да чуете целия албум в Bandcamp.

 



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *